Fotó: Limetemető/Instagram

Az önkormányzat közleménye szerint ideális esetben az e-rollerekkel kerékpárutakon közlekednek, ez az eszköz az autózás  alternatívája, és a járművek az erre kijelölt helyeken parkolnak.

De hozzáteszik, hogy

Budapest belső kerületeiben, így Terézvárosban sajnos nem ez a helyzet: az e-rollerek gyakran hevernek a közlekedést akadályozva a járda közepén, úttesten, a házak bejáratánál.  

Széttört elektromos roller BudapestenFotó: Ács Dániel/444

A rollerezők pedig vagy a járdán kerülgetik a gyalogosokat – ami a Belügyminisztérium szerint szabálytalan – vagy saját magukat is veszélyeztetik az úttesten, az autók között. Ráadásul a VI. kerületben többségében rendkívül szűkek az utcák, a biztonságos rollerezés feltételei ezért nem adottak.

Az önkormányzat hozzátette, hogy Terézváros örül minden zöld megoldásnak, amely csökkentheti a városi szennyezést. Fontos, hogy megtaláljuk az autós közlekedés alternatíváit a 21. században,

azonban az e-rollert ma Budapesten elsősorban nem a városban élők veszik igénybe az autókat kiváltva, hanem a turisták használják a közösségi közlekedés és a gyaloglás helyett. Ráadásul az e-rollereket üzemeltető cégek úgy veszik igénybe a kerület köztereit, hogy semmivel nem kompenzálják az okozott károkat, nem adnak vissza semmit a kerületben élőknek.
Terézváros képviselő-testülete a kerületiek biztonságos közlekedése és a rendezett utcakép érdekében a fentiek miatt úgy döntött, hogy 2020. február 1-től  közterület-használati engedélyhez köti az elektromos rollerek parkoltatását.