December 5-től tilos rollerezni, illetve elektromos rollerrel behajtani a parlament elé. A kormány a kulturális örökség védelméről szóló törvényt novemberben módosította. Ennek értelmében motoros kerekesszékkel továbbra is lehet közlekedni a téren, a kerékpárosok pedig a kijelölt útvonalon haladhatnak. A Kiemelt Nemzeti Emlékhely Bizottság az Euronews kérdésére a következőkkel indokolta a szigorítás: „A Kossuth tér közterület, Magyarország egyetlen kiemelt nemzeti emlékhelye. A tér jellegéből adódóan évente több százezer turista keresi fel a világ minden tájáról, elsősorban az Országház látványa miatt. Kiemelt szempont az ő védelmük, a fényképezkedő, sétáló járókelők testi épségének védelme, amit az Országgyűlés Hivatala a gépjárművek térről való kitiltásával, a kerékpárok forgalmának szabályozásával és az utóbbi években elterjedt bérelhető, rendkívül balesetveszélyes elektromos járművek használatának korlátozásával kíván elérni. A világ több, a turisták által tömegesen látogatott helyszínén, városrészekben, tereken, sétáló utcákban mások is kénytelenek voltak hasonló intézkedéseket bevezetni. A Kossuth téren természetesen továbbra is engedélyezett a kerékpárok használata a kijelölt útvonalon, a mozgássérült közlekedési segédeszközök és a gyermekek közlekedéshez szükséges eszközök (babakocsi, futóbringa, nyuszimotor) használata.” A Kossuth térre a jövőben csak gyerekek hajthatnak be rollerrel. A budapesti belváros többi utcáján persze továbbra is lehet használni a rollereket és az elektromos rollereket. Habár ez utóbbi sok vitát vált ki, főleg azért, mert balesetveszélyes közlekedési eszköznek tartják. A káoszt részben az okozza, hogy nem egyértelmű az e-rollerek használatának szabályozása. Ezért, a típustól függően akár 40 kilométer per órára gyorsuló járművekkel vannak akik a járdán, vannak akik a bicikliúton, és vannak, akik az autók között szlalomoznak. Tóth Sándor, Belváros-Lipótváros Városfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatója így foglalta össze a probléma egyik okát: „Megjelentek olyan közlekedési eszközök, csak eszköznek tudjuk hívni, amit a KRESZ nem sorol be egyértelműen, tehát nem tudjuk, hogy hol szabadna közlekedni. Az első és legfontosabb, hogy ezt a KRESZ a helyére tegye. Tekintettel, hogy a teljesítményüket vizsgálva nagyon nagyok a különbségek, lehet valami gyalogos eszköz és a jármű kategóriát is el tudná érni a teljesítménye okán.” A bérelhető elektromos rollereket, mint környezetbarát közlekedési eszközt hirdetik, Budapesten főleg a turisták használják. Egy a török turista is arról beszélt, hogy míg Isztambulban a nagy autóforgalom miatt nem jó rollerezni, addig Budapesten az e-roller egy nagyon hasznos módja a közlekedésnek. Az elektromos rollerek közlekedése nehezen szabályozható, mert a járdán túl gyorsan haladnak a gyalogosokhoz képest, az úttesten viszont a rollerező van kitéve veszélynek a nagy tömegű gépjárművek között. Londonban és Párizsban is már haltak meg rollerezők az úttesten.